Wednesday 4 May 2011

Oit Pelajar-Pelajar Pahang ada berita baik!!!


Hollo, korang yang dari pahang. Tadi burak kat YM dengan kawan aku. Dia bagi tau pasal Dermasiswa dari Majlis Ugama Islam & Adat Resam Pahang. Sebenarnya aku dah tau pasal bende ni da agak lama dari Encik Zainal Man (jiran aku). Tapi time dia kasi tu aku tak sure nak isi memandangkan tanggungan abah aku cuma aku sorang. Jadinya aku pon membatalkan niat untuk proceed pemohonan tu.

Tapi semalam 3 Mei 2011 jam 10:30PM aku isi form pemohonan ni dengan jayanya.. abis keluar semua sijil UPSR, PMR, SPM, Diploma.. ahakz... Cuma tinggal nak dapatkan pengesahan dari HEMA(Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UTM) je.. pastu submit & setel dan tunggu.. tapi menurut Encik Zainal Man rajinkan diri tok contact MUIP kasi cepat sikit proses.. cun??? ahakzz.. cuba aja, dapatkan bagus, tak dapat takpe.. Ok sape anak pahang boleh la usha.

a) Pemohon hendaklah warganegara MALAYSIA dan beragama ISLAM.
b) Pemohon yang dilahirkan/bermastautin dalam negeri PAHANG DARUL MAKMUR,
c ) Pemohon sedang mengikuti pengajian peringkat Pondok atau Diploma atau Sarjana Muda.
d ) Lulus keputusan peperiksaan tahun/semester terkini.

TARIKH TUTUP PERMOHONAN PADA 31hb MEI 2011... JADI CEPAT!!!

http://esistem.muip.gov.my/Dermasiswa/



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...