Thursday 28 April 2011

3P Registration Is Today!!

Banner Web 3P
3P bukan Penyanyi Paling Popular tapi 3P stands for “Program Pentauliahan Professional” or Industry-Based Certification Programme. This programme is jointly-developed by Ministry of Higher Education (MoHE)  and Prestariang Systems Sdn. Bhd. (PSSB). Dulu masa mentah2 tu penah la dengar mengenai 3P ni, ada jugak penah nampak beg 3P kawan pakai. Dalam hati pon tertanya2, nape aku takde 3P pon dulu? Nak beg tu jugak. Kaji punya kaji rupanya 3P ni under IPTA je (eee rasist betul), diploma aku dulu tu IPTS maklum la kaya, apa barang masuk IPTA (menyembunyikan hakikat sebenar).

Beg 3P
3P ni daftar online dia bulan lepas. Tapi tu pendaftaran subjek/cos. Aku dapat course certificate dari IBM iaitu Software Testing. Walhal dalam kelas software testing aku tak paham pon apa lecturer aku tu ajar malah selalu kot aku skip kelas tu. Aku amik software testing ni sebagai persediaan untuk masuk ke dunia Pratikal aku kat Teknologi Park Bukit Jalil. Orang cakap sediakan payung sebelum hujan tapi macam tak releven cuba bayangkan aku naik motor pakai payung tak ke terbang payung tu nanti. Baik sediakan baju hujan dari payung. Oh jauh sungguh melalut ni sikit je lagi da nak lemas.

3 Minggu lepas 3P da anta email untuk remind pendaftaran kursus di Fakulti aku.Hari ni dengan esok klu tak hadir BLACKLIST terus. Jadinya nanti before masuk dewan exam pegi daftar la dulu. Dalam email tu da kasi tau Pendaftaran Hanya 10 Minit~



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...