Friday 29 April 2011

Jiwa FotografiKU

Fotografi kalau dirujuk dalam Kamus Dewan ianya bermaksud seni, proses atau pekerjaan mengambil atau menghasilkan fotograf. Perkataan “photography” berasal dari French photographie yang bermaksud “light” + “stylus”, “paintbrush” atau “melukis dengan cahaya."

Canon PowerShot A430

Aku mula minat main camera sejak aku ada camera canon PowerShot A430 warna merah yang aku beli dari akak ipar aku. Gambar kamera ni aku rasa better dari kamera kawan-kawan aku pakai. Aku mula minat dengan DSLR sejak 2, 3 semestar lepas. Namun sampai sekarang belum dapat beli, cuma sekarang aku berbekalkan Canon PowerShot SX20is semi-DSLR la kiranya. 2, 3 hari lepas aku ada komen di Wall Post seorang Lecturer kat UTM ni yang berbunyi "ala segan la nak photoshoot dengan Dr. kamera tak power" selang beberapa minit lepas tu lecturer berkenaan reply "kamera tak kesah, skill kau tu yang penting". Tersenyum sendiri jadinya.

1100D: Terkesima tengok model ni, smart sangat.

Sejak 2 minggu lepas aku kembali simpan cita2 nak beli DSLR. Mudah.my hari-hari aku bukak, saja2 usha DSLR secondhand. Last sekali ada seorang kawan bagi link Canon IOS 1100D, walaupun DSLR ni kategori entry-level aku tak kesah, Yang Penting SkilL! Aku da setkan aku hanya akan beli DSLR bila tamat pengajian kelak, lagi setahun dah tak lama. At that time, semahal mana DSLR pon boleh beli.
Seronok bila snap gambar, then buat proses editting dengan photoshop. Itu yang aku praktik kan. Try la, asalkan ada kretiviti tiada masalah untuk dapatkan gambar terbaik. Believe your self. Sebagai penutup, aku sajikan dengan koleksi gambar yang tak seberapa.

My Name is Boboi From Singapura

Baru balik dari Langkawi

Industri elektrik?

Once upon time: Sunway Piramid

"Adik-Beradik" tersayang??

Macam tepi pantai, sebenarnye pokok pinang belakang rumah

Mereka riang



ps: takde la cantik mana gambar aku amik, jom try photoshoot. :D


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...